Chiesa di Sant'Anna - Saint Anna’s Church

Vico I Sant'Anna Piraino

''

Costruita dal Duca don Gregorio Denti nel 1687 a dimostrazione d'affetto e stima verso la propria moglie Anna Colonna Ruffo. La pianta, in origine ad unica navata, agli inizi del '900 ha subito modifiche facendone perdere l'originalità. Nel 1933, su iniziativa di Marianna Denti, fu ricavato un grande salone che, successivamente, divenne un asilo comunale.

''

Built by the Duke, don Gregorio Denti in 1687 as a token of his affection and respect for his wife, Anna Colonna Ruffo. The original lay out was a church with only one nave, but in the early 1900s, the church was modified, losing its original beauty. In 1933 Marianna Denti wanted to change it in to a large hall; afterward it was transformed into a kindergarten by the municipality.